Autor Angelica‑Ancuța Ștefan (Monahia Agnia)
|
Marţi, 05 Decembrie 2017 16:28 |

Mănăstirea Dragomirna este ctitorie de început de secol XVII a mitropolitului Anastasie Crimca și a boierilor Luca şi Simeon Stroici. Încă de la întemeierea mănăstirii, sub îndrumarea Mitropolitului Anastasie, la Dragomirna și‑a desfășurat activitatea o Școală de caligrafi și miniaturiști.
|
|
Autor Marius Kovacs, Maria Sbera
|
Marţi, 05 Decembrie 2017 15:25 |

Diversitatea materialelor disponibile artiștilor începând din secolul al XX‑lea a oferit posibilitatea de experimentare. Printre acestea se enumeră cele mai comune: acrilicul, acetatul de polivinil, alchidul, nitroceluloza, poliuretanul, epoxizii și rășinile siliconice.
|
Autor Lăcrămioara - Raluca Bivol, Ioan Sfrijan
|
Marţi, 15 Noiembrie 2016 09:25 |

Dublura suportului original care datează de la sfârșitul sec. XIX, a ascuns existența unei inscripții pe partea din spate a lucrării.
Lucrările de conservare de pe spatele acestei "Scene de Cruciadă" executată de un artist italian necunoscut a adus din nou în discuție apartenența. Greu lizibilă în lumina directă, inscripția a fost analizată folosind reflectografia în infraroșu. Acest lucru a dat posibilitatea cercetătorilor să se concentreze asupra unui anumit autor, dincolo de datare generală și criterii geografice sau stilistice.
|
Autor Dana-Luminiţa Postolache, Alexandrina Bădescu, Adriana-Gabriela Mardale, Stela Gherghina, Maria Persu, Diana Glăvan
|
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:25 |
Deținătorii lăcașurilor de cult, de cele mai multe ori, fără rea intenție și din dorința de a împrospăta imaginile icoanelor și iconostaselor, au intervenit asupra lor, prin metode şi cu materiale inadecvate.
Unul din motivele care puteau duce la repictarea integrală a icoanei, putea să se datoreze schimbării hramului bisericii, absenței anumitor părți importante ale icoanei, sau existența unor zone lacunare de mari dimensiuni prezente pe suprafața stratului pictural.
|
Autor Ionascu Mara
|
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:07 |

Cercetarea propusă prin acest articol se referă la restaurarea proscomidiarului de la Schitul de Sub Piatră, datat și semnat în anul 1844.
Obiectul prezintă diverse degradări specifice: fisuri, crăpături, fracturi; depuneri de natură organică: depuneri grase, pete de ceară, halouri de umiditate accentuate, uzură, carbonizări, pierderea fragmentelor, oxidarea metalului.
|
Autor Fruzsina Bencze
|
Luni, 07 Noiembrie 2016 17:45 |

Lucrările de artă pe suport organic, precum pânza, odată cu trecerea timpului parcurg un proces de îmbătrânire, pierzându-și fermitatea și elasticitatea.
Majoritatea degradărilor sunt cauzate de caracteristicile negative ale celulozei, de tratamente de conservare și restaurare necorespunzătoare, sau de neglijență și vandalism.
O intervenție greșită este lipirea marginilor pânzei de șasiu cu scopul de ”conservare” a acesteia, operațiune care, în timp, induce o tensiune contrară mișcării naturale a pânzei, cauzând rigiditate, pliuri şi microfisuri.
|
|
|
<< Început < Anterior 1 2 3 Următor > Sfârşit >>
|
Pagna 1 din 3 |